Tzv. “social tokens” sú tu. Tvorcovia, umelci, osobnosti či influenceri tak majú nový spôsob, ako speňažiť svoju “prácu.” The next big thing v kryptosvete?
15x Prečo do Kryptomien Neinvestovať ANI CENT! + 15x Prečo Áno
(aj) Kruté Závery zo 4 Rokov Nášho Investovania. |
Ako a Kde nakúpiť Bitcoin Už za 1€?
+ Kam ho bezpečne uložiť? Presný NÁVOD Krok-za-Krokom (zaberie ti 16 minút) |
Social tokens
Social tokens sú tokeny kryté “reputáciou” jednotlivca, značky alebo komunity. V poslednej dobe masívne získavajú na popularite a viacerí analytici očakávajú, že by sa popularitou mohli dostať až na úroveň známych ICO resp. DE-Fi projektov.
Ako to funguje?
A prečo sú vlastne social tokeny pre “osobnosti” tak zaujímavé?
Sociálne tokeny sa trochu líšia od aktuálnych De-Fi tokenov. Tie zabezpečujú likviditu pre de-fi projekty.
Social tokeny sú ale postavené na princípe „zdieľania vlastníctva danej osobnosti.“
Po slovensky: Influenceri a osobnosti, ktorí majú dostatočnú základňu fanúšikov môžu emitovať svoje vlastné tokeny (tzv. NFT nezastupiteľné tokeny). Kto ich ale nakúpi resp. získa? No sledovatelia / fanúšici týchto osobností, začo získavajú rôzne výhody, resp. s nimi môžu priamo obchodovať a zarábať na nich.
Cooper Turley z platformy Audius, ktorá sa tejto oblasti venuje hovorí:
„Sociálne tokeny poskytujú prostriedky nielen na zdieľanie úspechov influencera či osobnosti ale umožňujú aj finančne podporiť danú osobnosť (emisiou týchto tokenov)“
Reálny príklad
Napríklad umelkyňa Laura Driskill na svojom Instagrame postuje videá Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR), ktoré pomáhajú pri relaxácii a spánku. Pre svojich followerov vydala vlastný Social Token TINGLE, ktoré fanúšici získajú pri nákupe jej produktov.
Víťaz Grammy
RAC, alias André Allen Anjos (víťaz prestížnej Grammy) len pred pár dňami takisto oznámil vydanie svojho tokenu. Token získajú všetci predplatitelia a okrem podieľania sa na úspechu RACa, vlastníci tokenu takisto získajú aj prístup k jeho exkluzívnemu obsahu.
Startup s názvom Roll (New York) to posunul ešte o krok ďalej. Poskytuje totiž komplexné služby, ktoré sú potrebné nato, aby si influencer vytvoril svoj vlastný token.
V súčasnosti je na Roll ponúkaných okolo 160 sociálnych tokenov (160 rôznych influencerov) a ich počet rastie. Rapperi, hviezdy NBA ale aj podnikatelia sa teda tohto nového spôsobu monetizácie už zúčastňujú.
Ide o ďalší Boom a príležitosť ako zarobiť?
zdroj: cointelegraph.com